tirsdag 6. august 2013

It´s the final count down

IKU uken er over og avreise datoen ankommet. IKU uken har vært preget av ny og spennende informasjon som åpnet øyene til mange unge frivillige. Og vi føler oss litt mer forberedt på våre nye eventyr i nytt land.

Alle studentene fra Norge som skal studere Idrett, Kultur og Utviklingssamarbeid. 






































Jeg vil ønske alle sammen lykke til med fremtidige prosjekter i de forskjellige lokalsamfunnene og de ulike utfordringene de måte stå ovenfor underveis. Stå på, og Heia Heia!


Etter mange tårer og utallige farvel var dagen her. 11 friske og raske frivillige fra NIF var klare for avreise til Afrika.
Avreise
Ikke alle var like glad for at jeg skulle dra
Snart klar for avreise.




Min søte kjære, vil ikke bli borte!



Det er ingen tvil om at jeg kommer til savne dere. Men det er heller ingen tvil om at dette er en opplevelse for livet som vil bidra til å gjøre meg stor og sterk!



















Flyruten bestod av følgende; først en 2t 30min lang flyreise til London, for å så ta turen til Johannesburg som tok 11t 15min, og så avsluttet reisen med en 2t 5 min lang tur til Lusaka. Jeg hadde forresten aldri forventet å skulle gå av flyet i Johannesburg og oppleve frost røyk. Haha.
Uansett så ble vi hentet av personalet på Campuset i Lusakas Universitet, som nå skal være vært bosted i 10 dager. Sammen med oss bor 15 andre frivillige, og jeg skal dele rom med "Tuva" som er fra Zimbabwe. Under disse 10 dagene skal vi ha et generelt kurs hvor vi får vite mer om våre samarbeidspartnere og møte fremtide kollegaer, samt annen relevant informasjon.
Andrea og Morten er klare for nye eventyr
Ikke alle fikk bagasjen sin... wæææh.. Stakar Sigve.
Men jeg var veldig glad for at jeg gjorde det. :D

Klar for avreise til Universitetet i Lusaka

Over campuset ligger det en spent og nervøs stemning! Mye informasjon og mye som ennå er veldig uklart! Selvom dette er en "myk" start på vårt opphold i Afrika er det fremdeles mye å ta inn for norsk kvalitets ungdom. 

Her bor vi, Universitetet i Lusaka. 

Her sover jeg
Og dette er min romkamerat Gekoen Kalle
Dette er Lee, hun er hovedsjefen for SRC (Orginsasjonen jeg skal arbeide for) 






















Etter første kursdagen var over hadde vi mulighet til å gå til et supermarked uten for Campuset, dette var veldig gøy og Lusaka har mye vi kunne titte på.
Ruben leker seg
Marked i Lusaka


Klar for aktivitet (Nettball)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar