onsdag 28. august 2013

National Youth games of Zimbabwe

Etter en hektisk natt (lørdag 17) hvor respesjonen ikke fant nøkkelen min og vi var da nødt til å bryte opp døren, for å så at jeg kunne pakke, og tilslutt møte reise til flyplassen kl 05.30 for å ta fly fra Lusaka til Bulawayo med mellomlanding i Johannesburg. Hvor det så var tull med mitt flotte gulevaksinekort, som gjorde at jeg så VIDT kom meg på flyet. Men jeg ankom  Bulawayo til slutt, kl 12.20.
Her er vi nødt til å bruke alle midler,
spade, høygaffel, øks etc.


























Jeg ble møtt av vennlige ansikter, Andrea, Sigve, Bjørn, Amon, Kupa og Sheperd.
Andrea og Sigve er sååå glade for å se meg! hihi
























Turen gikk deretter til hotellet Khumalo hvor jeg nå deler rom med Andrea. Underveis som vi har tatt del av The National youth games  har dagene blitt fylt med sermonier, ulike idrettsgrener, S.O, feiret bursdager (Bjørn og Sigve), fått bekjentskap er utrolig spennende og mye å se og lære av. Dette er virkelig noe jeg ville anbefalte andre å ta en del av, mye flott kultur, mange unge idrettsutøvere som bringer mye action, spenning og underholdning til oss tilskuere.
Alle vil se åpningssermonien

















Selvforsvars studier


Underholdning



Danse crew´s




Men barna tok min oppmerksomhet :)


Provinsene Bulawayo (V), Midlands (M), Mat South (H)


Mash east (V), Mashonalandcentral, Manicaland, Harare (H). 


Danse kan de





Team Manicaland, heia heia. 


















Lee koser seg sammen med barna




















Amon og hans provins

Volleyball kamp

Volleyball kamp

Basketball kamp

Basketball kamp

Boxing kamp

Boxing kamp 


Team Manicaland

Friidrett

Stafett



















































































I morgen tar eventyret en ny vending og tiden er inne for å sette nesen mot provinsen Manicaland og byen Mutare for å møte min afrikanske familien og mitt fremtidilige hjem. En spent Marte har lagt seg og er klar for avreise kl 07.00. Om vi da følger et optimistisk syn på "Afrika time" er vi kanskje avgåre rundt 08.30 ish. haha. Så farvel S.O og Bulawayo <3
Farvel S.O og Bulawayo
















Årets frivillige i Zimbabwe
Koordinatoren min (BJ) og meg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar